Sekadar 'Reminder' ?

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum wbt


Allahumma solli a'la Muhammad ♥ Cukupkah mengingati tarikh-tarikh penting seseorang dengan hanya menyimpannya dalam 'reminder' ? Menjawab persoalan tersebut, mungkin cukup atau tidak itu terpulang kepada pendirian masing-masing. 

Bagi Sara, kalau seseorang itu tidak begitu rapat, tiada masalah. Tapi kalau rapat, agak 'touching' juga lah jika sekadar ingat melalui 'reminder'. Jika tersalah tarikh masih lagi dapat dimaafkan. Ya. Mungkin tersalah dapat maklumat. Tapi kalau sekadar 'reminder' ini memang menyedihkan. Setuju tak ?

Pada pengamatan Sara, kalau sekadar 'reminder' yang ingatkan ini, selalunya mereka yang tidak akrab dengan Sara, jadi tak mengapalah. Ya. Kita tidak boleh terlalu mengharap orang yang kita kenal boleh ingat satu persatu tentang kita. Lain orang , lain kelebihannya. Ada orang boleh ingat nombor tapi susah pula nak ingat nama. Ada orang senang ingat nama tapi susah nak cam muka. Ada yang senang nak ingat jalan tapi susah nak kenal orang. Dalam dunia ini, macam-macam ada. 

Apa-apa pun, kita perlu sentiasa ingatkan diri sendiri supaya bersyukur. Ya. Bersyukurlah kerana ada yang masih sanggup menyimpan tarikh penting kita dalam 'reminder' berbanding tak ingat langsung kan?  Alhamdulillah.

                                      "                                                        "
                                                                                                                                       

p/s : Tarikh lahir amat penting bagi seseorang perempuan. Sebab itu Sara sedaya upaya mengingati tarikh lahir insan-insan yang Sara sayang terutama Umi, adik-beradik Sara dan sahabat-sahabat yang sangat Sara sayangi. Insya-Allah Sara cuba untuk terus ingat tarikh lahir mereka tanpa bantuan alat yang bernama ' R. E. M. I. N. D. E. R '. 


Sara Assyahidah
5 Jamadil Awal 1433 H
27 Mac 2012 (Selasa)
8.27 Malam


2 ulasan:

  1. Assalamualaikum....
    Sara yg comel... At laz, ad rezeki jgk iqa jejak ke sini....
    :-)

    Hem... Sara buat reminder x untuk iqa? Hee...

    Moga Allah kasih.

    BalasPadam
  2. Waalaikumussalam..
    Iqa!!! hehe tu la..ad rezeki jgk la iqa sudi jejak ke sini..

    Reminder? Untuk iqa, kalau sara tahu birthday iqa insya-Allah sara akan simpan dalam ingatan.. so no reminder..hehe

    Terima kasih iqa.. :)

    BalasPadam