Sampaikan Sayang Ini Kepadanya

Bismillahirrahmanirrahim

Assalamualaikum wbt

Harap pembaca semua sihat iman dan sihat fizikal. Insya-Allah. Tentu ada yang tertanya-tanya kenapa tajuk catatan / 'post' saya semenjak dua menjak ni 'jiwang' semacam. Sebab saya dilamun cinta! Apa? Ya! Saya dilamun cinta bersama Dia (Yang Maha Pelindung). 

Sebelum itu, dalam seminggu ini, rasa banyak sangat yang telah berlaku. Namun, sabarlah wahai hati. Semoga Allah memberimu syurga cinta yang suci. Insya-Allah.

Ditambah pula dengan laptop yang tidak sampai dua tahun sudah mula nak 'manja-manja' sampai tidak mahu hidup. Macam-macam. Namun hidup mestilah diteruskan walaupun laptop nampaknya sudah mahu menghembus nafasnya yang terakhir. *barangkali* =(

Terima kasih buat sahabat baik, Kak Ila kerana dengan rela hatinya meminjamkan laptopnya kepada saya. Dapat juga menulis setelah sekian lama menyepi.

Malam tadi merupakan malam bersejarah bagi saya. Kenapa ya? Kerana tengah malam tadi merupakan hari pertama dalam sejarah hidup saya menghantar mesej yang berbunyi 'I LUV U' kepada seorang yang bernama lelaki. 



Hehe agak melucukan kerana ini antara perkara pelik yang pernah saya buat! Dan nak tahu reaksi dia? Pada pagi tadi, telefon bimbit saya berbunyi, tanda mesej masuk. Saya pun tekan 'keypad'. Nama dia muncul di skrin. Lalu dengan segera saya membaca mesejnya. Ringkas! Tapi buat saya tersenyum untuk sepanjang hari ini. 

'LUV U 2 FOREVER'

Itulah mesej yang dibalasnya!

Lelaki yang saya maksudkan ialah Ba. Ba merupakan panggilan untuk ayah saya. Mungkin kalian pelik kan? Mungkin ada di antara kita rasa perkara ni biasa sahaja. Tetapi kenapa saya rasa teruja sangat? Al-kisahnya begini, saya dengan ayah saya ini walaupun tinggal bersama tapi kami jarang bercakap. Bercakap perkara-perkara penting sahaja. Jujurlah saya cakap, masa dia muda-muda dulu, (sekarang pun hensem cuma berusia sikit..hehe sorry Ba)  dia seorang yang garang. Tapi sekarang ini, mungkin faktor usia, alhamdulillah dia seorang yang banyak sabar berbanding dahulu. Dahulu, biasalah. Darah muda! 

Tapi bukan setakat Ba, ayat 'I LUV U' itu juga saya hantar kepada adik-beradik dan terutama sekali Umi. Rasa bahagia sangat apabila kita dapat menyampaikan rasa sayang ini kepada orang yang kita sayang.  Masa inilah, kita nak praktikkan keromantikan kita kepada keluarga. Tak perlu tergesa-gesa untuk mengamalkan keromantikan kita kepada yang tidak berhak! Yang boleh mengundang kebencian Allah.

Jadi apa kata, kalau kalian ada yang tidak pernah melakukan perkara seumpama ini, lakukannya sekarang! Hanya tekan 'keypad' I (jarak) LUV (jarak) U dan hantarkan kepada ibu bapa dan adik-beradik anda! Sampaikan Sayang kita kepada mereka sementara mereka masih ada! TERUTAMA KEPADA IBUBAPA KITA!! 

p/s : Jika anda masih punya ibu dan ayah, sampaikanlah rasa sayang anda kepada mereka! Ayuh! Jangan berlengah!  Jangan sampai anda menyesal di kemudian hari!

Salam kasih dan sayang buat orang tua kita dan keluarga kita daripada saraassyahidah.blogspot.com. (^_^)

Sara Assyahidah
15 April 2011

Tiada ulasan:

Catat Ulasan