Penang [ 1 ]

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum wbt

Allahumma solli a'la Muhammad ♥ Hari Jumaat, 23 Mac 2012, hari terakhir Sara di SK Mak Mandin, Mak Mandin, 13400 Butterworth, Pulau Pinang. Maka ini bermakna hari terakhir juga Sara di Penang. Allahuakbar, mengutip makna hidup di sekolah kecil ini antara kenangan yang terindah bagi Sara. Namun bukan sebarang kecil, kecilnya itu ada keberkahan sehingga terasa ke jantung yang berdegup ini. Ya. Segalanya Sara rasa begitu sempurna. Landskapnya cukup indah. Sekolahnya cukup bersih. Sesuatu kelainan bagi Sara atas peluang yang Allah aturkan ini, Sara belajar erti cinta kepada kanak-kanak istimewa. Di mata mereka, Sara lihat ada suara yang merayu kepada kami, 

"Tolong kami cikgu. Kami tahu kami tidaklah sesempurna anak-anak yang lain, namun cikgu tolong bantu kami sama seperti cikgu tolong mereka. Tolong cikgu, bantulah kami. "

Zuhairi dan Amir tengah 'warm up' sebelum kami PJ
Partiban dan Eric . Partiban mengalami masalah autisme yang serius dan Eric pula mengalami masalah pembelajaran. Bagaimanapun keadaan kamu, cikgu sayang kamu.  
Beratur sebelum makan

 Baca doa sebelum makan. Hehe Eric pun baca doa juga. Mohon Allah bagi hidayah kepada Eric . Amin.

Menemani mereka makan. Sedapnya tapi tak pelawa cikgu pun. :(

Chung Hua cuci gelas selepas makan dan minum. Very good girl ! Chung Hua menangis saat kami berpisah. Dia meghulur-hulurkan tangannya supaya Sara tidak meninggalkan bilik Pendidikan Khas itu. Terlalu ikhlas kasih sayang mereka.

Ai Xin juga mengalami masalah autisme (iaitu berada dalam dunianya sendiri) tapi tidak serius. Dia memandang Sara saat terakhir kali kami jumpa dengan pandangan yang sangat sebak untuk Sara ingat. Dia memandang Sara hingga Sara hilang dari pandangannya. Dia melambai-lambai tangannya. Allah, mata Sara sudah mula berkaca. 


p/s : Mereka juga seperti kita. Tiada lebihnya kita dari mereka. Dekatilah mereka dengan kasih sayang, insya-Allah pasti kalian juga merasai kasih sayang mereka. Sara rindu untuk bersama mereka lagi.



Sara Assyahidah
1 Jamadil Awwal 1433 H
24 Mac 2012 (Sabtu)
6.27 Pagi


Tiada ulasan:

Catat Ulasan