SeLamAT BerHari GuruLah, CikGu!

Bismillahirrahmanirrahim


Assalamualaikum wbt


Waa. Dah lama tak jumpa. Seriously, miss u all so much. Macam mana? Semua beres? Insya-Allah harap-harapnya pembaca baik-baik sahaja walaupun saya jarang update blog. Hehehe.*sudah mula merepek kerepek*

Baiklah, 16 MEI kan hari ni?? yeaaaaaaaa........


Hari Gurulah hari ni !!
Cey, excited sangat ni. Gaya macam dah jadi cikgu!

TERIMA KASIH CIKGU!


Kepada semua yang bergelar guru dan bersungguh-sungguh mendidik anak bangsa, anda semua saya sayang kerana Allah.
Dan peringatan kepada guru yang sekadar MENUNGGU 25 HARIBULAN, TOLONGLAH BERUBAH!


Kasihanilah anak didik anda yang mengharapkan banyak perkara daripada anda. Kalau setakat nak pergi sekolah sekadar masuk kelas, mengajar dan keluar kelas tanpa kisah anak didik anda faham atau tidak, CHANGE YOUR ATTITUDE! PLEASE...I BEGGING YOU, PLEASE..
(pesanan ini khas untuk semua bakal guru juga, kepada kawan-kawan yang masuk maktab kerana terpaksa atau dipaksa, tolonglah kasihani bakal anak murid anda. Ubahlah perangai dan karenah anda supaya betul-betul serius untuk memupuk naluri seorang guru dalam diri)
*nada kecewa Sara mengenangkan nasib masa depan bakal guru, dah susah-susah pergi interview pastu diberi peluang masuk maktab, dia main-main pula*

Okeh! Dah habis sesi muhasabah. Ni meh nak habaq cket citer mase menuntut ilmu dengan guru pertama saya, iaitu umi dan ba. UMI a.k.a GURU BAHASA MELAYU dan MATEMATIK. BA a.k.a GURU BAHASA INGGERIS.

Semasa kecil-kecil dulu, umi mengajar guna buku dan pensel. Hehe Tapi Ba memang lucu. Sanggup ni pergi beli whiteboard dan marker. Setiap petang lepas balik kerja, dia akan bersiap-siap untuk kelas tuisyen (mengajar BI kat kami adik-beradik). 'ala petang-petang macam ni nak mengajar BI pula. orang nak main'. Tapi sebab Ba garang, kami pun terpaksalah hadir kelas tuisyen tu. Hehe buku dan alat tulis di sponsor. Tuisyen mana lagi yang dapat semua free kan? Hehe Ba, walaupun Angah terpaksa, ilmu yang Ba ajar tu Past Tense, Present Tense, Past Continuous, Present Continuous tu memang bernilai sangat-sangat. *hehe tapi kadang-kadang lupa, itu biasalah Ba* Umi pula ajar saya membaca dan rasa bangga sekali sebab 5 tahun pun dah boleh baca buku.*Ish ish ish dah mula riak!* Ini semua jasa umi ba dan dengan izin ALLAH. Tapi satu masalah sahaja, sampai sekarang angah tak berapa minat matematik. Maaf umi. Bukan salah umi. tapi matematik ni kadang-kadang macam merepek pun ada. Add math tu macam entah apa-apa, orang kelantan kata "ngabea pah ceroh"..*Alasan saja tu padahal sebab tak berapa pandai dan malas*

Guru-guru SK KUTAN, terima kasih banyak-banyak cikgu, terutama cikgu darjah satu. Disebabkan orang selalu nampak cikgu darjah enam yang meningkatkan prestasi sekolah, saya nak ubah paradigma anda bahawasanya, kalau tidak ada guru darjah satu yang berhempas pulas mengenalkan anda dengan huruf dan nombor, (menguruskan jika ada yang terbuang air besar kat dalam kelas *pengalaman semasa saya menjadi guru selama seminggu baru-baru ni*), susah untuk cikgu-cikgu seterusnya memahamkan anda. Setuju tak? Tapi semua guru ada peranannya masing-masing. Jadi semuanya TERBAIK!!

Maaflah guru-guru di SMKA NAIM LILBANAT, kerana saya selalu tidur dalam kelas. Hehe bukan apa, cikgu. Malam-malam stay up! Study study. Hehehe Alhamdulillah keputusan PMR dan SPM tidak mengecewakan, jadi walaupun tak study, tapi kira ok la guna alasan tu. Terima kasih cikgu. (^_^)


Ustaz Zakaria yang sudah lama kita tidak ketemu, syukran ustaz kerana mendidik dan mentarbiyah jiwa Sara dalam kepayahan menghafal kalamullah. Namun, insya-Allah Sara akan sentiasa mencuba sehabis baik!

Buat guru memandu saya a.k.a Pok Mat, pensyarah-pensyarah di UNIKL, terima kasih tidak terhingga.

PENSYARAH-PENSYARAH di IPG tempat saya belajar, terima kasih encik, cik, puan, tuan kerana mendidik saya untuk menjadi seorang pendidik satu hari nanti, insyaAllah.


Hasil tulisan cakar ayam harimau daripada saraassyahidah.blogspot.com

p/s : Kepada semua guru, dan bakal guru. SELAMAT BERHARI GURULAH, CIKGU! YOU ARE THE BEST!(^_^)

Sara Assyahidah
16 Mei 2011

Tiada ulasan:

Catat Ulasan